РАЗДЗЕЛ 1
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1. Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Сярэдняя школа вёскі Здзітава» Бярозаўскага раёна (далей – Школа) зарэгістравана 22 снежня 2011 года ў Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў за №291047835.
Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Сярэдняя школа вёскі Здзітава» Бярозаўскага раёна - установа агульнай сярэдняй адукацыі, якая функцыянуе ў складзе I - XI класаў, у якой ажыццяўляюцца навучанне і выхаванне на I, II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі, рэалізуецца праграма выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, а таксама могуць рэалізоўвацца адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі, адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю, адукацыйная праграма дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, адукацыйная праграма прафесійнай падрыхтоўкі рабочых (служачых), праграма выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні, і ў мэтах спартыўнай падрыхтоўкі вучняў можа арганізоўвацца вучэбна-трэніровачны працэс па відах спорту.
2. Школа створана ў форме ўстановы на аснове дзяржаўнай
уласнасці, з'яўляецца некамерцыйнай арганізацыяй, якая фінансуецца
з раённага бюджэту.
3.Школа дзейнічае на падставе гэтага Статута.
Органам дзяржаўнага кіравання, упаўнаважаным уласнікам кіраваць маёмасцю Школы, з'яўляецца Бярозаўскі раённы выканаўчы камітэт (далей - Заснавальнік).
- Школа з'яўляецца юрыдычнай асобай, якая мае ў аператыўным кіраванні адасобленую частку дзяржаўнай уласнасці, нясе самастойна адказнасць па сваіх абавязацельствах, можа ад свайго імя набываць і ажыццяўляць маёмасныя і немаёмасныя правы, выконваць абавязацельствы, быць істцом і адказчыкам у судзе.
- Школа адказвае па сваіх абавязацельствах якія знаходзяцца ў яе распараджэнні грашовымі сродкамі. Пры іх недастатковасці субсідыярную адказнасць па яе абавязацельствах нясе ўласнік маёмасці.
- Школа падтрымлівае дзейнасць маладзёжных і дзіцячых грамадскіх арганізацый (аб'яднанняў), якія не супярэчаць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.
- Школа мае пячатку з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, штамп са сваім найменнем, можа мець разліковы і іншыя рахункі ў банках Рэспублікі Беларусь.
- У сваёй дзейнасці Школа кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь «Аб адукацыі», законамі Рэспублікі Беларусь, Палажэннем аб установе, якая забяспечвае атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, а таксама сапраўдным статутам.
Змены і дапаўненні ў статут Школы ўносяцца пасля іх зацвярджэння заснавальнікам у парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам.
9. Месца знаходжання Школы: 225226, Брэсцкая вобласць, Бярозаўскі раён, аг. Здзітава, вул. Маладзёжная, 8.
10. Поўнае найменне Школы:
на беларускай мове: дзяржаўная ўстанова адукацыі «Сярэдняя школа вескі Здзітава» Бярозаўскага раену;
на рускай мове: дзяржаўная ўстанова адукацыі «Сярэдняя школа вёскі Здзітава» Бярозаўскага раёна.
Скарочаная назва Школы:
на беларускай мове: СШ в. Здзітава Бярозаўскага раену;
на рускай мове: СШ в. Здзітава Бярозаўскага раёна.
РАЗДЗЕЛ 2
ПРАДМЕТ І АСНОЎНАЯ МЭТА ДЗЕЙНАСЦІ ШКОЛЫ,
ЯЕ АСНОЎНЫЯ ЗАДАЧЫ
- Прадметам дзейнасці Школы з'яўляецца якая ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь адукацыйная дзейнасць, якая ўключае ў сябе арганізацыю і правядзенне вучэбнай, выхаваўчай і метадычнай работы.
- Асноўнай мэтай Школы з'яўляецца: рэалізацыя дзяржаўных адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі, фарміраванне адукаванай, сацыяльна, духоўна і маральна сталай, творчай асобы, выхаванне грамадзяніна Рэспублікі Беларусь, павагі да правоў і свабод чалавека, любові да Радзімы, сям'і, прывіццё навыкаў здаровага ладу жыцця.
- Асноўнымі задачамі Школы з'яўляюцца:
- прадастаўленне навучэнцам шырокіх магчымасцяў для атрымання сучаснага якаснага адукацыі, авалодання дзяржаўнымі мовамі Рэспублікі Беларусь, навыкамі разумовай і фізічнай працы;
- забеспячэнне духоўна-маральнага і фізічнага развіцця асобы навучэнца;
- фарміраванне маральных перакананняў, культуры паводзін, эстэтычнага густу і здаровага ладу жыцця;
- падрыхтоўка да самастойнага жыццёвага выбару і пачатку працоўнай дзейнасці і працягу адукацыі;
- забеспячэнне атрымання вучнямі агульнай сярэдняй адукацыі;
- Школа:
- будуе свае адносіны з сям'ёй па пытаннях навучання і выхавання навучэнцаў на прынцыпах супрацоўніцтва;
- узаемадзейнічае з установамі дадатковай адукацыі, дзяржаўнымі арганізацыямі аховы здароўя, установамі культуры, спорту, добраахвотнымі таварыствамі, юрыдычнымі і фізічнымі асобамі;
- падтрымлівае дзейнасць маладзёжных і дзіцячых грамадскіх арганізацый (аб'яднанняў), якая не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.
У Школе забараняецца стварэнне і дзейнасць палітычных партый, іншых грамадскіх арганізацый (аб'яднанняў), якія маюць палітычныя мэты, а таксама стварэнне і ананімная або іншая,супярэчная заканадаўству дзейнасць рэлігійных арганізацый.
- У адпаведнасці з мэтай дзейнасці Школа ажыццяўляе
наступныя віды дзейнасці:
85200 пачатковую адукацыю;
85310 агульную сярэднюю адукацыю.
Асобнымі відамі дзейнасці, пералік якіх вызначаны заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, Школа можа ажыццяўляць сваю дзейнасць толькі на падставе спецыяльнага дазволу (ліцэнзіі). Права ажыццяўляць дзейнасць, на занятак якой неабходна атрыманне ліцэнзіі, узнікае з моманту атрымання ліцэнзіі ці ва ўказаны ў ёй тэрмін і спыняецца па заканчэнні тэрміну яе дзеяння, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўствам.
РАЗДЗЕЛ 3
АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ
- Агульная сярэдняя адукацыя ўключае ў сябе тры ступені:
I ступень − пачатковая адукацыя (I - IV класы);
II ступень − базавая адукацыя (V - IX класы);
III ступень − сярэдняя адукацыя (X - XI класы).
I і II ступені агульнай сярэдняй адукацыі складаюць агульную базавую адукацыю.
I, II і III ступені агульнай сярэдняй адукацыі складаюць агульную сярэднюю адукацыю.
16.1. На I ступені агульнай сярэдняй адукацыі рэалізуецца адукацыйная праграма пачатковай адукацыі.
Пачатковая адукацыя дае права на працяг адукацыі на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
16.2. На II ступені агульнай сярэдняй адукацыі рэалізуецца адукацыйная праграма базавай адукацыі.
Агульная базавая адукацыя дае права на працяг адукацыі на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі, а таксама на ўзроўнях прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай адукацыі.
Засваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі з'яўляецца абавязковым.
16.3. На III ступені агульнай сярэдняй адукацыі рэалізуецца адукацыйная праграма сярэдняй адукацыі.
Агульная сярэдняя адукацыя дае права на працяг адукацыі на ўзроўнях прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай, вышэйшай адукацыі.
Парадак уліку дзяцей, якія падлягаюць навучанню на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі, вызначаецца Урадам Рэспублікі Беларусь.
16.4. Тэрмін атрымання адукацыі:
- агульнай базавай адукацыі складае дзевяць гадоў;
- агульнай сярэдняй адукацыі складае адзінаццаць гадоў.
16.5. Тэрміны навучання на ступенях агульнай сярэдняй адукацыі складаюць:
на I ступені − чатыры гады;
на II ступені − пяць гадоў;
на III ступені − два гады.
16.6. Адукацыйны працэс пры навучанні і выхаванні на I, II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі арганізуецца ў рэжыме шасцідзённага школьнага тыдня, які ўключае пяцідзённы вучэбны тыдзень і адзін дзень (субота) для правядзення з навучэнцамі спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых выхаваўчых мерапрыемстваў.
16.7. Вывучэнне навучальных прадметаў у Школе ажыццяўляецца на базавым узроўні.
Навучэнцы з улікам меркавання іх бацькоў або іншых законных прадстаўнікоў, зыходзячы са схільнасцей, жаданняў і стану здароўя могуць вывучаць асобныя навучальныя прадметы на павышаным узроўні ў межах устаноўленага тыпавым вучэбным планам колькасці вучэбных гадзін.
16.8. Класы (групы) з вывучэннем асобных навучальных прадметаў на павышаным узроўні могуць стварацца ў Школе на II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі.
Пералік вучэбных прадметаў, якія могуць вывучацца на павышаным узроўні, вызначаецца дырэктарам Школы па ўзгадненні з Заснавальнікам у адпаведнасці з тыпавым вучэбным планам.
16.9. На III ступені могуць функцыянаваць класы з вывучэннем асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні (профільныя класы) і класы, у якіх усе вучэбныя прадметы вывучаюцца на базавым узроўні (базавыя класы).
16.10. У Школе могуць функцыянаваць профільныя класы прафесійнай накіраванасці для арыентацыі на атрыманне педагагічных, сельскагаспадарчых (аграрных), спартыўна-педагагічных спецыяльнасцяў, спецыяльнасцяў дзяржаўных органаў забеспячэння нацыянальнай бяспекі Рэспублікі Беларусь і іншых спецыяльнасцяў.
У названых класах навучэнцы вывучаюць на павышаным узроўні асобныя навучальныя прадметы (профільныя прадметы) і дадаткова асвойваюць змест адпаведнай вучэбнай праграмы факультатыўных заняткаў.
17. Факультатыўныя заняткі праводзяцца да пачатку альбо пасля завяршэння ўрокаў, а ў IX – XI класах заняткі могуць праводзіцца ў 6-ы школьны дзень.
У Школе для вучняў X-XI класаў можа быць рэалізавана адукацыйная праграма прафесійнай падрыхтоўкі рабочых (служачых) у рамках вучэбнага прадмета «Працоўнае навучанне». З гэтай мэтай ажыццяўляецца адпаведны падбор кадравага складу педагогаў, майстроў вытворчага навучання, а таксама праводзяцца мерапрыемствы па прывядзенню ў адпаведнасць матэрыяльна-тэхнічнай базы школы атрыманай прафесіі.
- У Школе могуць стварацца спецыялізаваныя па спорце класы, у якіх арганізоўваецца вучэбна-трэніровачны працэс па відах спорту, класы інтэграванага навучання і выхавання, у якіх рэалізуюцца адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі і адукацыйныя праграмы спецыяльнай адукацыі.
19. Атрыманне агульнай пачатковай, базавай і сярэдняй адукацыі суправаджаецца бягучай, прамежкавай і завяршаецца выніковай атэстацыяй па прадметах.
Атэстацыя, перавод, арганізацыя выпускных экзаменаў і выпуск вучняў ажыццяўляюцца ў парадку, устаноўленым Міністэрствам адукацыі.
- Навучэнцам, якія паспяхова завяршылі агульную базавую адукацыю, выдаецца пасведчанне аб агульнай базавай адукацыі, а навучэнцам, якія дабіліся асаблівых поспехаў у вучобе пры прыкладным паводзінах − пасведчанне з адзнакай.
21. Выпускнікам Школы, якія засвоілі вучэбныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі, выдаецца атэстат аб агульнай сярэдняй адукацыі.
Выпускнікі Школы за выдатныя поспехі ў вучобе і прыкладныя паводзіны ўзнагароджваюцца залатымі, сярэбранымі медалямі з уручэннем атэстата асаблівага ўзору, а за асаблівыя поспехі ў вывучэнні асобных прадметаў − пахвальнымі лістамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
22. Навучанне ў Школе ажыццяўляецца на беларускай або рускай мове. Вывучэнне беларускай, рускай і адной з замежных моў (англійскай або нямецкага) у Школе з'яўляецца абавязковым, за выключэннем асобных катэгорый дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, для якіх вывучаемыя мовы вызначаюцца нарматыўнымі прававымі актамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
На факультатыўных занятках і на занятках, арганізаваных на платнай аснове, навучэнцы могуць вывучаць французскі, польскі і іншыя мовы.
23. Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі з'яўляецца вучэбны занятак: урок, назіранне, экскурсія і іншае занятак. Вучэбныя заняткі могуць праводзіцца па зменах. Дадаткова праводзяцца факультатыўныя, стымулюючыя, падтрымліваючыя заняткі, кансультацыі, практыка на вучэбна-доследным участку, вучэбна-палявыя зборы, грамадска-карысная праца.
24. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ў Школе ажыццяўляецца ў адпаведнасці з адукацыйнымі стандартамі, а таксама Тыпавым вучэбным планам і вучэбнымі праграмамі, распрацаванымі і зацверджанымі Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
25. Штогод на аснове Тыпавога вучэбнага плана, зацверджанага Міністэрствам адукацыі, Школа распрацоўвае ўласны план, які зацвярджаецца дырэктарам па ўзгадненні з аддзелам адукацыі Бярозаўскага раённага выканаўчага камітэта.
26. Школа можа распрацоўваць вучэбныя праграмы для аб'яднанняў па інтарэсах з наступным узгадненнем у аддзеле па адукацыі Бярозаўскага райвыканкама.
27. Арганізацыйна-выхаваўчая работа ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планамі і праграмамі выхавання, якія зацвярджаюцца ў Школе.
28. У Школе ствараецца сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная служба, якая дзейнічае ў адпаведнасці з заканадаўствам.
29. Дамашнія заданні даюцца дыферэнцыравана з улікам індывідуальных асаблівасцей вучняў. У I класах дамашнія заданні не задаюцца.
30. Працягласць урока ў I класах – 35 хвілін, у II-XI класах – 45 хвілін.
Штодзённая колькасць вучэбных заняткаў вызначаецца раскладам урокаў, які зацвярджаецца дырэктарам школы. Пачатак заняткаў і змен, працягласць перапынкаў паміж заняткамі зацвярджаецца дырэктарам школы ў адпаведнасці з санітарнымі правіламі і нормамі.
31. Працягласць навучальнага года ўстанаўліваецца з 1 верасня па 1 чэрвеня. Калі названыя даты прыпадаюць на нерабочы дзень, то пачатак (заканчэнне) навучальнага года пераносіцца на наступны (папярэдні) дзень.
32. На працягу навучальнага года ўстанаўліваюцца восеньскія, зімовыя, вясновыя і летнія канікулы. Пачатак і працягласць канікул вызначаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь. Для навучэнцаў I і II класаў у трэцяй чвэрці (3 тыдзень лютага месяца) праводзяцца дадатковыя канікулы працягласцю 1 тыдзень.
33. Харчаванне вучняў у Школе арганізуецца ў адпаведнасці з санітарнымі правіламі і нормамі па графіку, зацверджанаму дырэктарам.
34. Форма атрымання адукацыі ў Школе - вочная.
Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі можа быць арганізаваны:
34.1. у Школе;
34.2. на хаце;
34.3. у арганізацыях аховы здароўя;
34.4. у санаторна-курортных і аздараўленчых арганізацыях.
35. Адукацыйны працэс ажыццяўляецца індывідуальна на падставе рашэння кіраўніка ўстановы адукацыі, якая рэалізуе адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі, у адпаведнасці з індывідуальным вучэбным планам ці ў выпадках і парадку, якія вызначаюцца палажэннем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі або яго выглядзе.
36. Для навучэнцаў, якія па медыцынскіх паказаннях часова або пастаянна не могуць наведваць Школу, ствараюцца ўмовы для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі на даму.
Пералік медыцынскіх паказанняў для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі на даму вызначаецца Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь.
37. Пры правядзенні прамежкавай і выніковай атэстацыі ажыццяўляецца ацэнка паводзін вучняў, выражаемая наступнымі характарыстыкамі: "прыкладныя", "здавальняючы", "нездавальняючы". Крытэрыі ацэнкі паводзін навучэнцаў вызначаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
38. Атрыманне агульнай базавай і агульнай сярэдняй адукацыі завяршаецца выпускнымі экзаменамі, якія праводзяцца ў адпаведнасці з парадкам, устаноўленым Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
39. Працоўная дзейнасць навучэнца можа ўключаць грамадска-карысную працу, сферу сацыяльнай дапамогі, другасную занятасць на базе Школы і часовае працаўладкаванне ў канікулярны час.
Часовае працаўладкаванне ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь.
40. Перавод(накіраванне) вучняў у спецыяльныя агульнаадукацыйныя школы (школы-інтэрнаты) для дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, а таксама ў спецыяльныя класы для такіх дзяцей і класы інтэграваны ого навучання ажыццяўляецца са згоды іх законных прадстаўнікоў на падставе заключэння цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі.
41. Педагагічны савет школы можа прымаць рашэнне аб маральным стымуляванні навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў за поспехі ў навучанні і выхаванні, удзел у грамадскай дзейнасці.
РАЗДЗЕЛ 4
ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ШКОЛЫ
- Установа адукацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам мае права:
42.1. ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;
42.2. фарміраваць структуру і штатны расклад установы адукацыі;
42.3. ажыццяўляць якая прыносіць даходы дзейнасць;
42.4. ўдзельнічаць у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці, дзейнасці па навукова-метадычнаму забеспячэнню адукацыі;
42.5. ажыццяўляць праверку сапраўднасці дакументаў аб адукацыі пры прыёме асоб для атрымання адукацыі і пры наяўнасці сумненняў ў іх сапраўднасці шляхам накіравання запытаў у Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь аб пацверджанні факту іх выдачы;
42.6. уваходзіць у склад асацыяцый (саюзаў) і іншых аб'яднанняў некамерцыйных арганізацый;
42.7. ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі, у тым ліку знешнегандлёвую дзейнасць.
43. Установа адукацыі абавязана забяспечваць:
43.1. якасць адукацыі;
43.2. распрацоўку і зацвярджэнне ва ўстаноўленым парадку структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адпаведнай адукацыі, яго ўдасканаленне;
43.3. падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў па ўзгадненні з аддзелам адукацыі Бярозаўскага райвыканкама. Павышэнне іх кваліфікацыі;
43.4. матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з устаноўленымі санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі;
43.5. стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу;
43.6. распрацоўку і прыняцце правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў, правілаў унутранага працоўнага распарадку Школы;
43.7. маральнае і матэрыяльнае стымуляванне навучэнцаў, педагагічных і іншых работнікаў школы;
43.8. садзейнічанне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці адукацыі.
РАЗДЗЕЛ 5
ПАТРАБАВАННІ ПРЫ ПРЫЁМЕ НАВУЧЭНЦАЎ У ШКОЛУ
44. Прыём асобы для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўляецца на падставе яго заявы пры прад'яўленні ім пасведчання аб нараджэнні або дакумента, які сведчыць асобу, і медыцынскай даведкі аб стане здароўя. Ад імя непаўналетняга заява можа быць пададзена яго законным прадстаўніком.
45. У I клас прымаюцца асобы, якім на 1 верасня адпаведнага навучальнага года спаўняецца шэсць і больш гадоў. Па жаданні аднаго з законных прадстаўнікоў дзіцяці дапускаецца прыём у I клас асобы, якому шэсць гадоў споўніцца ў перыяд з 1 па 30 верасня адпаведнага навучальнага года.
45.1. У першы клас Школы прымаюцца ў першую чаргу дзеці, якія пражываюць на тэрыторыі мікрараёна, замацаванага за установай рашэннем Белаазёрскага гарадскога выканаўчага камітэта. Дзеці, якія не пражываюць на тэрыторыі мікрараёна, які замацаваны за Школай, могуць быць залічаны пры наяўнасці вольных месцаў.
45.2. Навучанне і выхаванне вучняў I класа можа ажыццяўляцца, пры наяўнасці ўмоў, на базе ўстаноў дашкольнай адукацыі па рашэнню мясцовага выканаўчага і распарадчага органа. Адукацыйны працэс у гэтых класах ажыццяўляецца педагагічнымі работнікамі Школы.
46. Прыём асоб для атрымання пачатковай адукацыі, базавай адукацыі, сярэдняй адукацыі ў спецыялізаваных па спорце класах Школы ажыццяўляецца на падставе праверкі здольнасцяў да занятку асобным відам спорту пры адсутнасці супрацьпаказанняў да занятку спортам, пералік якіх зацвярджаецца Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь.
РАЗДЗЕЛ 6
ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ЎДЗЕЛЬНІКАЎ
АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ
47. Навучэнцы:
47.1. маюць права на:
- атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;
- перавод у іншую ўстанову адукацыі;
- навучанне па індывідуальным вучэбным плане ў межах зместу адукацыйнай праграмы;
- стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;
- ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
- бясплатнае псіхолага-медыка-педагагічнае абследаванне ў дзяржаўных цэнтрах карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі;
- карыстанне падручнікамі і навучальнымі дапаможнікамі;
- атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;
- бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай, вытворчай, навуковай і культурна-спартыўнай базай школы;
- атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў устаноў адукацыі;
- заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
- удзел у кіраванні Школай;
- удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, фестывалях, канферэнцыях, сімпозіумах, семінарах і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавай дзейнасці;
- удзел у маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству.
47.2. абавязаны:
- добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм, праграм выхавання;
- клапаціцца аб сваім здароўі, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;
- выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў;
- паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
- беражліва ставіцца да маёмасці Школы.
- падпарадкоўвацца распараджэнням і загадам дырэктара і яго намеснікаў, патрабаванням педагагічных і іншых работнікаў, рашэнням органаў самакіравання школы і вучнёўскага самакіравання, кіравацца статутам Школы;
- захоўваць класічны дзелавы стыль у вопратцы.
47.3. Навучэнцам не дазваляецца:
- насіць у Школу і мець пры сабе небяспечныя прадметы, а менавіта зброю, патроны, петарды, колючыя і рэжучыя прадметы і г. д.;
- пачынаць, правакаваць бойкі ў Школе, на тэрыторыі Школы і пазашкольных мерапрыемствах;
- адсутнічаць на занятках без уважлівай прычыны;
- ужываць алкагольныя напоі, наркатычныя і псіхатропныя рэчывы, знаходзіцца пад іх уздзеяннем у Школе і на праводзімых Школай мерапрыемствах;
- курыць у школьных памяшканнях і на тэрыторыі Школы;
- удзельнічаць у азартных гульнях як на ўроках, так і на перапынках;
- дапускаць крадзеж, вандалізм, наносіць наўмысна шкоду школьнай маёмасці, уласнасці вучняў і работнікаў Школы;
- сістэматычна не выконваць дамашнія заданні або выконваць іх нядобрасумленна;
- насіць у памяшканні Школы галаўныя ўборы;
- карыстацца на ўроках, без дазволу настаўніка, мабільнымі тэлефонамі і іншымі электроннымі гаджэтамі;
- выкарыстоўваць ненарматыўную лексіку.
48. Педагагічныя работнікі:
48.1. маюць права на:
- абарону прафесійнага гонару і годнасці;
- забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення прафесійнай дзейнасці;
- творчую ініцыятыву, свабоду выбару педагагічна абгрунтаваных формаў і метадаў навучання і выхавання, навучальных выданняў і сродкаў навучання;
- доступ да вучэбна-праграмнай, вучэбна-метадычнай дакументацыі, інфармацыйна-аналітычным матэрыялам;
- удзел у абнаўленні, распрацоўцы і вызначэнні структуры і зместу структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адукацыі;
- удзел у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці школы;
- удзел у кіраванні Школай;
- павышэнне кваліфікацыі;
- маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай дзейнасці;
- аб'яднанне ў прафесійныя саюзы, іншыя грамадскія аб'яднання, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству.
48.2. абавязаны:
- ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні, які забяспечвае рэалізацыю адукацыйных праграм, праграм выхавання;
- выконваць прававыя, маральныя і этычныя нормы;
- паважаць гонар і годнасць навучэнцаў і іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу, выхаванцаў;
- павышаць свой прафесійны ўзровень, праходзіць атэстацыю;
- весці здаровы лад жыцця, прапагандаваць яго сярод навучэнцаў;
- выконваць спецыяльныя ўмовы, неабходныя для атрымання адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;
- праходзіць папярэдні медыцынскі агляд пры паступленні на працу і перыядычныя медыцынскія агляды ў парадку, які ўстанаўліваецца Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь;
- прытрымлівацца дзелавога стылю адзення і выконваць правілы этыкету.
48.3. Педагагічным работнікам не дазваляецца выкарыстоўваць адукацыйны і выхаваўчы працэсы ў палітычных мэтах або для прымушэння навучэнцаў да дзеянняў, якія супярэчаць Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь і заканадаўству Рэспублікі Беларусь.
49. Бацькі і іншыя законныя прадстаўнікі вучняў Школы:
- могуць удзельнічаць у кіраванні Школай;
- абавязаны несці адказнасць за выхаванне сваіх дзяцей і стварэнне неабходных умоў для атрымання імі адукацыі.
50. Педагагічныя работнікі, навучэнцы, іх бацькі і іншыя законныя прадстаўнікі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь нясуць адказнасць за пашкоджанне памяшканняў і пабудоў Школы, навучальнага абсталявання, інвентару і іншай маёмасці.
РАЗДЗЕЛ 7
ПАРАДАК КІРАВАННЯ ДЗЕЙНАСЦЮ ШКОЛЫ
51. Непасрэднае кіраўніцтва Школай ажыццяўляе яе кіраўнік (дырэктар).
52. Дырэктар Школы прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады начальнікам аддзела адукацыі Бярозаўскага райвыканкама па ўзгадненні з раённым выканаўчым камітэтам.
53. Асноўным органам самакіравання Школы з'яўляецца савет, які ўзначальвае кіраўнік установы адукацыі.
Колькасны склад савета фарміруецца ў наступнай прапорцыі:
25% - прадстаўнікі навучэнцаў установы адукацыі, іх законных прадстаўнікоў;
75% - прадстаўнікі кіраўнікоў структурных падраздзяленняў установы адукацыі, педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых дзяржаўных органаў, арганізацый - заказчыкаў кадраў, грамадскіх аб'яднанняў, іншых арганізацый.
Прадстаўнікі навучэнцаў, іх законных прадстаўнікоў выбіраюцца адкрытым або тайным галасаваннем у групах, класах, аб'яднаннях па інтарэсах, іншых аб'яднаннях навучэнцаў.
Прадстаўнікі кіраўнікоў структурных падраздзяленняў, педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі выбіраюцца адкрытым або тайным галасаваннем у структурных падраздзяленнях.
Прадстаўнікі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых дзяржаўных органаў, арганізацый - заказчыкаў кадраў, грамадскіх аб'яднанняў, іншых арганізацый уключаюцца ў склад савета на падставе прапаноў кіраўнікоў названых органаў і арганізацый.
Тэрмін паўнамоцтваў савета 5 гадоў.
54. У Школе ствараецца педагагічны савет і могуць стварацца апякунскі савет і бацькоўскі камітэт.
РАЗДЗЕЛ 8
ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ ШТАТАЎ І АПЛАТА ПРАЦЫ
РАБОТНІКАЎ ШКОЛЫ
55. Штатны расклад Школы фарміруецца дзяржаўнай установай «Цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый Бярозаўскага раёна», сцвярджаецца начальнікам аддзела па адукацыі і рашэннем Бярозаўскага раённага выканаўчага камітэта штогод у студзені на каляндарны год. На працягу каляндарнага года ў штатны расклад могуць уносіцца змены, якія зацвярджаюцца загадамі начальніка аддзела па адукацыі.
56. Аплата працы ажыццяўляецца дзяржаўнай установай «Цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый Бярозаўскага раёна».
57. Дырэктар Школы падае ў дзяржаўную ўстанову «Цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый Бярозаўскага раёна» палажэнне аб аплаце працы работнікаў школы узгодненае з прафсаюзам.
58. Кіраўніцтва аддзела адукацыі можа ўносіць прапановы аб прэміраванні работнікаў Школы.
РАЗДЗЕЛ 9
МАЁМАСЦЬ І ПАРАДАК ФІНАНСАВАННЯ ШКОЛЫ
- Аддзел адукацыі Бярозаўскага раённага выканаўчага камітэта выдзяляе Школе неабходныя ёй будынкі і памяшканні, абсталяванне, інжынерныя камунікацыі.
60. Маёмасць, перададзеная Школе, адносіцца да раённай камунальнай уласнасці і знаходзіцца ў яе аператыўным кіраванні. Школа ў дачыненні да замацаванай за ёй маёмасці, ажыццяўляе ў межах, устаноўленых заканадаўствам, у адпаведнасці з мэтамі сваёй дзейнасці і прызначэннем маёмасці права валодання, карыстання і распараджэння ім.
61. Школа можа мець у сваёй структуры структурныя падраздзяленні (бібліятэку, пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, вучэбна-кансультацыйны пункт, вучэбна-вопытны ўчастак (гаспадарка), рэсурсны цэнтр, вытворчая (вучэбна-вытворчую) майстэрню, цэнтр дапрызыўнай падрыхтоўкі, музей і інш.).
Структурныя падраздзяленні ствараюцца і ажыццяўляюць сваю дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам, статутам Школы, палажэннем аб адпаведным структурным падраздзяленні, якое зацвярджаецца дырэктарам Школы.
Для арганізацыі выхаваўчага працэсу пры рэалізацыі праграмы выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні, у Школе можа стварацца лагер.
Памяшканні Школы абсталёўваюцца неабходным вучэбна-наглядным абсталяваннем, інвентаром і эксплуатуюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі правіл аховы працы, санітарных правіл і нормаў.
62. Маёмасць Школы складаюць асноўныя фонды і абаротныя
сродкі, а таксама іншыя матэрыяльныя каштоўнасці, кошт якіх
адлюстроўваецца ў самастойным балансе.
- Паўнамоцтвы ўласніка маёмасці ажыццяўляе Бярозаўскі
раённы Савет дэпутатаў.
Упаўнаважаным органам па кіраванню і распараджэнню маёмасцю з'яўляецца Бярозаўскі раённы выканаўчы камітэт.
- Маёмасць Школы з'яўляецца непадзельнай і не можа быць размеркавана па ўкладах (долям, паях), у тым ліку паміж работнікамі Школы.
65. Школа не мае права без згоды ўласніка адчужаць або іншым спосабам распараджацца замацаванай за ёй маёмасцю і маёмасцю, набытай за кошт сродкаў, выдзеленых ёй па каштарысе.
66. Матэрыяльна-тэхнічная база Школы фарміруецца па дзеючым нарматывам, з улікам забеспячэння атрымання агульнай сярэдняй адукацыі, тыпу ўстановы адукацыі і формаў навучання.
67. Фінансаванне Школы ажыццяўляецца за кошт сродкаў мясцовага бюджэту на аснове дзяржаўных і мясцовых нарматываў фінансавання, вызначаных у разліку на аднаго навучэнца для дадзенага тыпу і віду ўстановы адукацыі. Прыцягненне Школай дадатковых сродкаў не цягне за сабой зніжэнне нарматываў і памераў яе фінансавання з бюджэту.
68. Дадатковымі крыніцамі фінансавання Школы з'яўляюцца:
68.1. даходы, атрыманыя ад рэалізацыі прадукцыі, выканання работ і аказання паслуг, арэнды памяшканняў;
68.2. добраахвотныя ахвяраванні юрыдычных і фізічных асоб;
68.3. сродкі апякунскага савета;
68.4. іншыя крыніцы, не забароненыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
69. Школа можа ажыццяўляць платную адукацыйную дзейнасць па аказанні дадатковых адукацыйных паслуг, не фінансуемых з бюджэту.
70. Кошт дадатковых адукацыйных паслуг вызначаецца ў адпаведнасці з заканадаўствам з улікам эканамічна абгрунтаваных затрат і зацвярджаецца кіраўніком дзяржаўнай установы «Цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый Бярозаўскага раёна».
71. Грашовыя сродкі, атрыманыя ў выніку ажыццяўлення гаспадарчай дзейнасці, у тым ліку аказання платных паслуг, паступаюць у самастойнае распараджэнне Школы, улічваюцца і расходуюцца па каштарысах, якія зацвярджаюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
72. Умацаванне, абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы Школы ажыццяўляецца за кошт бюджэтных сродкаў, а таксама сродкаў, атрыманых у выніку аказання платных паслуг, рэалізацыі прадукцыі і паслуг насельніцтву, добраахвотных ахвяраванняў арганізацый, фізічных і юрыдычных асоб, іншых відаў дзейнасці, якія не супярэчаць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.
РАЗДЗЕЛ 10
УЛІК, СПРАВАЗДАЧНАСЦЬ І КАНТРОЛЬ ДЗЕЙНАСЦІ ШКОЛЫ
- Школа прадстаўляе ва ўстаноўленым парадку статыстычную справаздачнасць, а таксама аператыўную інфармацыю аб выніках гаспадарчай дзейнасці ўпаўнаважанаму органу.
74. Дзяржаўная ўстанова «Цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый Бярозаўскага раёна» абслугоўвае Школу і выконвае ўскладзеныя на яго функцыі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і дагаворам аб аказанні паслуг для забеспячэння дзейнасці бюджэтнай арганізацыі.
- Дзяржаўны кантроль за забеспячэннем якасці адукацыі ажыццяўляецца ўпаўнаважанымі дзяржаўнымі органамі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- Пісьмовая справаздачнасць вышэйстаячым органам кіравання адукацыі прадстаўляецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі органаў дзяржаўнай статыстыкі Рэспублікі Беларусь.
- За непрадстаўленне і скажэнне дзяржаўнай справаздачнасці, парушэнне тэрмінаў яе прадастаўлення службовыя асобы Школы нясуць устаноўленую заканадаўствам адказнасць.
- Рэвізія дзейнасці Школы праводзіцца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
- Праходжанне атэстацыі і дзяржаўнай акрэдытацыі, ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
РАЗДЗЕЛ 11
РЭАРГАНІЗАЦЫЯ І ЛІКВІДАЦЫЯ ШКОЛЫ
80. Стварэнне, рэарганізацыя і ліквідацыя Школы ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
81. Заснавальнікам Школы з'яўляецца раённы выканаўчы камітэт.
82. Рашэнне аб ліквідацыі Школы прымаецца заснавальнікам на падставе ацэнкі наступстваў такой ліквідацыі з улікам колькасці асоб, якія падлягаюць навучанню на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі на тэрыторыі адпаведнай адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, і колькасці дзяржаўных устаноў, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі на гэтай тэрыторыі.
83. У выпадку спынення дзейнасці Школы, заснавальнік прымае меры па пераводзе навучэнцаў з іх згоды, згоды законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў у іншыя ўстановы адукацыі, якія рэалізуюць адпаведныя адукацыйныя праграмы, у парадку, які ўстанаўліваецца Урадам Рэспублікі Беларусь.
РАЗДЗЕЛ 12
МІЖНАРОДНАЕ СУПРАЦОЎНІЦТВА
84. Школа мае права па ўзгадненні з аддзелам адукацыі Бярозаўскага раённага выканаўчага камітэта ўстанаўліваць прамыя сувязі з органамі кіравання адукацыяй і агульнаадукацыйнымі ўстановамі замежных краін, міжнароднымі арганізацыямі, фондамі ў мэтах абмену вопытам арганізацыі агульнай сярэдняй адукацыі, правядзення сумесных мерапрыемстваў (канферэнцый, лагераў навучэнцаў і інш.).
85. Школа мае права па ўзгадненні з аддзелам адукацыі Бярозаўскага раённага выканаўчага камітэта заключаць пагадненні з замежнымі ўстановамі адукацыі аб абмене педагагічнымі работнікамі і вучнямі, аб стварэнні сумесных (асацыіраваных) устаноў.
86. Міжнароднае супрацоўніцтва Школа здзяйсняе ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
РАЗДЗЕЛ 13
ПАРАДАК УНЯСЕННЯ ЗМЯНЕННЯЎ І (АБО) ДАПАЎНЕННЯЎ
У СТАТУТ
87. Унясенне змяненняў і (або) дапаўненняў у Статут Школы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
разгарнуць » / « згарнуць